loading...
آخرین اخبار فوتبال اروپا
alireza بازدید : 2741 پنجشنبه 10 مهر 1393 نظرات (0)

ژوزه مورینیو سرمربى سخت گیرى است، اگر عملكرد بازیكنى نتواند رضایت آقاى خاص فوتبال را برآورده سازد، اوضاع و شرایط این بازیكن در چلسى كمى سخت خواهد شد

چنین اتفاقى براى ادن هازارد بعد از دیدار نیمه نهایى لیگ قهرمانان اروپاى فصل گذشته و شكست مقابل اتلتیكو مادرید روى داد، وقتى كه ژوزه مورینیو نارضایتى خود از عملكرد هازارد را با انتقاد از او نشان داد:"ادن از لحاظ روحى و روانى همچنان مشكل دارد، او از آن دسته از بازیكنانى است كه به صورت صد در صد خود را قربانى تیم مى كنند، من از چنین موضوعى خوشحال نیستم."

مورینیو به صورت واضح اذعان داشته كه انتظارات بیشترى از بازیكن شماره ده خود دارد، هازارد باید قدم بعدى را براى رسیدن به مرحله اى بالاتر بردارد. در این میان و در پنجره نقل و انتقالات تابستانى شایعاتى مبنى بر ارائه پیشنهادى چشمگیر از تیم پاریس سن ژرمن براى جذب هازارد به گوش مى رسید و به نظر او نیز مایل به ترك لندن بوده است.

هازارد كه در فصل گذشته با 14 گل زده و 7 پاس گل ارسالى به عنوان بهترین بازیكن فصل چلسى انتخاب شده بود،‌در این فصل نیز در استمفوردبردیج ماندگار شد و بى تردید جذب دیگو كاستا و سسك فابرگاس تاثیر زیادى بر این موضوع داشته است. چون این دوستاره بار زیادى را از دوش هازارد كه به تنهایى موظف به ایجاد ثبات در خط حمله آبی هاى لندنى بوده است، برداشته اند.

به جزء دیگو كاستا كه به نظر رویاى آقاى خاص از یك مهاجم حقیقى را به واقعیت تبدیل نموده است، همكارى با فابرگاس مى تواند كلید پیشرفت هازارد در این فصل باشد. این همكارى در بازى چلسى مقابل سوآنسى در اواسط ماه سپتامبر به خوبى مشخص شد، این دو بازیكن در طول بازى مدام در جستجوى یكدیگر بودند، هماهنگى فوق العاده اى داشتند، در گل هاى چلسى نیز نقش تعیین كننده اى داشتند و به خوبى فلسفه و ایده ژوزه مورینیو را در زمین پیاده مى نمودند.

ادن هازارد در ماه مى سال جارى در مصاحبه اى گفته بود:"من سعى مى كنم كه همانند دوران كودكى ام فوتبال بازى كنم تا از آن لذت ببرم. البته شاید همیشه این موضوع خوب نباشد، اما من سعى مى كنم كه براى كمك به تیم همیشه بهترین ها را انجام دهم." قدرت بالاى دریبلینگ، حركات سریع و غافلگیر كننده، تسلط فوق العاده بر توپ و ضرباتى سهمگین همگى نشان هایى از عشق به فوتبال هازارد در دوران نوجوانى بودند، نشانه ها و عناصرى كه هازارد را به یكى از موفق ترین واردات لیگ برتر جزیره تبدیل نموده است.



به ادعاى بسیارى از كارشناسان هازارد با استعداد ترین بازیكن چلسى و حتى لیگ برتر انگلیس است، اما او باید تلاش بیشترى داشته باشد، گل هاى بیشترى به ثمر رساند و تاثیر بیشترى بر بازى تیم خود به خصوص در بازى هاى بزرگ داشته باشد. چون در حال حاضر درخشش او همیشگى نبوده و تنها در برخى از دیدارهاى آبى ها وى توانسته است انتظارت سرمربى را برآورده سازد.

این همان موردى است كه ژوزه مورینیو در مورد هازارد از آن به عنوان "قدم بعدى" نام مى برد. بازیكنى كه از چنین قابلیت هایى برخوردار است، مى بایست خود را بیشتر نشان دهد و مسئولیت بیشترى را پذیرا باشد. هازارد خود در این زمینه اذعان دارد:"من مى دانم كه در بازى و حتى در تمرین مى بایست عملكرد بهترى داشته باشم."

ژوزه مورینیو فصل گذشته معتقد بود كه ادن هازارد نمى تواند بیش از این به توانایى ها و استعداد خود تكیه نماید، حال جذب سسك فابرگاس و دیگو كاستا مى توانند درخشش هازارد را با جذب مدافعین حریف به سمت خود و ایجاد فضاهاى خالى براى او آسان تر  نماید.

تا كنون برنامه و ایده هاى ژوزه مورینیو به خوبى جواب داده است، چلسى صدرنشنین لیگ برتر است و فاصله خوبى نسبت به سایر تیم هاى بزرگ ایجاد نموده است. هازارد نیز مى تواند از قابلیت هاى خود به خوبى استفاده نماید بدون اینكه همه وظایف تیم در خط حمله به او وابسته باشند. ژوزه مورینیو در این خصوص گفته است:"بازیكنانى نظیر هازارد همانند جادویى مى توانند با انجام حركتى  نتیجه بازى را تعیین نمایند." این سرمربى پرتغالى مى داند كه چه جواهرى در اختیار دارد و مى خواهد مقدمات پیشرفت بیشتر او را حتى با انتقاد علنى از او فراهم نماید.

با همه این تفاسیر ادن هازارد 23 ساله است، فضاى پیشرفت خوبى در اختیار دارد  و در استمفورد بریج شرایطى بهتر از قبل براى او مهیا شده است .هازارد به زودى همه انتظارات بالا از خود را برآورده خواهد نمود، وى همچنین در آینده اى نزدیك قراردادى جدید و پنج ساله را با آبى هاى لندنى به امضا خواهد رساند و ژوزه مورینیو نیز توقع خود را از هازارد بالاتر برده است:"ما امیدورایم كه هازارد از بازیكنى بزرگ خود را به بهترین بازیكن جهان تبدیل نماید."حال به نظر همه چیز بستگى به خود ادن هازارد خواهد داشت.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
با سلام ما سعی کردیم آخرین اخبار روز اروپا را برای شما در میان بگذاریم لذا خواهش مندیم که مطالب سایت را کپی نکنید . دیده شدن کپی از سایت سایت افراد را به دست جرایم قانون دزدی و کلاهبرداری اینترنی میسپاریم . برای نویسندکی در سایت میتوانید از طریق ایمیل سایت برایمان بفرستید ایمیل سایت: :::..بزودی..:::
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    بهترین بازیکن این ماه فوتبال اروپا کیست ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 210
  • کل نظرات : 12
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 43
  • آی پی دیروز : 133
  • بازدید امروز : 48
  • باردید دیروز : 254
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 361
  • بازدید ماه : 302
  • بازدید سال : 2,862
  • بازدید کلی : 109,577
  • کدهای اختصاصی